Bye Australia, hello New Zealand! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu Bye Australia, hello New Zealand! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu

Bye Australia, hello New Zealand!

Door: Martijn en Mathijs

20 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Na een lange tijd niets van ons te laten horen en een aantal ongeruste berichten uit Nederland is het weer tijd voor een nieuw blog!

Na de eilanden zijn we aangekomen in Noosa: een klein, gezellig plaatsje aan de oostkust. Hier kwamen we een paar oude bekende tegen die we eerder tijdens onze reis zijn tegen gekomen. Zij hebben ons een korte surfles gegeven en na een tijdje hebben we zelfs kunnen staan (al was het maar voor een paar seconde). Verder zijn we in Noosa naar het National park geweest en hebben we een markt met meer dan 300 kraampjes bezocht. Op onze laatste dag in Noosa zijn we naar de zoo van crocodile hunter Steve Irwin geweest. De bus zou om 8 uur vertrekken maar na 45 minuten was hij er nog steeds niet. Toen we het busbedrijf gebeld hebben vertelde de medewerker doodleuk dat het pas kwart voor 8 was. Wat bleek: onze telefoons hadden de zomertijd die was ingegaan in Sydney overgenomen, maar in Noosa doen ze hier niet aan. Helaas dus een uurtje te vroeg opgestaan...

Na Noosa hebben we een bliksembezoek van 14 uur aan Brisbane gebracht waarna we op onze volgende bestemming aan kwamen: Byron Bay! Byron Bay is het meest relaxte stadje van heel Australië met veel hippies. Hier kwamen we bij het inchecken een paar mensen tegen van onze Fraser Island trip en duikcursus. Met deze groep konden we weer een aantal dagen op stap gaan waarbij we op een avond een surfboard wonnen!

Na 5 dagen Byron Bay was het tijd om afscheid te nemen van de groep en zijn we via Port Macquarie (met een flinke fietstocht) weer uitgekomen in onze beginstad Sydney. Na 5 weken heerlijk weer was het in Sydney nog hetzelfde als toen we begonnen: Regen en kou!

Vanuit Sydney zijn we gevlogen naar onze tweede bestemming: Nieuw Zeeland! Na twee dagen hostels in Auckland kregen we onze eigen campervan! De eerste dagen zijn we naar het noorden gereden en hebben we prachtig gekampeerd in het Waipoua Kauri forest met reusachtige bomen en bij de Bay of Islands. Nieuw Zeeland is een prachtig groen land met een landschap dat elke tien minuten totaal anders is. Ook met het weer hebben we geluk: drie dagen zon en maar een dag regen (volgens anderen heeft het hier de afgelopen vier weken alleen maar geregend). Hierna zijn we zuidelijker gegaan en hebben we een eigen hotpool gegraven op het strand. Deze vullen zich vanzelf met 40 graden warm water. Heerlijk! Ondertussen hebben we al meer dan 1000 km afgelegd en gaan we morgen blackwater raften in de Waitomo caves (bekend van de duizenden gloeiwormen).

We hopen jullie weer voldoende op de hoogte te hebben gehouden van onze reis, tot de volgende keer!

Martijn en Mathijs

• 20 Oktober 2014 - 12:21

Anita Vromen:

Zo Matthijs en vriend ( ben de naam even kwijt ) wat een belevenis, leuk dat jullie op al die tijd al veel meegemaakt hebben, het lijkt mij een geweldig land en misschien zullen wij het ook een keertje proberen maar dan in vogelvlucht ( haha )
    Hier is alles prima wij zijn 29 september opa en oma geworden van Julian ( Linda )
    Ik hoop dat jullie nog heel wat avonturen zullen beleven en dat jullie gezond weer naar huis zullen komen.