Aankomst in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu Aankomst in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sydney!

Door: Mathijs en Martijn

04 September 2014 | Australië, Sydney

Hierbij onze eerste blog vanuit de andere kant van de wereld!

Dinsdagmiddag stond ons de eerste vlucht te wachten: Van Amsterdam naar Bangkok. Na tien uur in het vliegtuig te hebben gezeten hadden we een paar uur om bij te komen voor de volgende vlucht, naar Taipei.
In Tapei moesten we tien uur wachten op de vlucht naar onze eindbestemming Sydney. Daarom besloten we om het vliegveld te verlaten en een stad te bezoeken dicht bij het vliegveld. Het was een hele opgave om hier te komen met de bus omdat niemand Engels spreekt en vrijwel alles in het Chinees is aangegeven (en verder dan "Sambal bij?" rijkt onze Chinese taal niet..). Na een google translate gesprek via de mobiele telefoon van een Taiwanees vrouwtje, zijn we uitgestapt in Nankan, een voorstad van Taipei. Dit was een zeer Aziatische stad..Scooters, drukte en mensen met mondkapjes. Kortom, alvast een leuk voorproefje voor Bangkok, waar we over drie maanden zullen zijn!

Na nog een lange vlucht van tien uur, waarbij de Chinezen noedels naar binnen slurpten en er vervolgens eruit boerden, zijn we vandaag aangekomen in Sydney. Ondanks erge vermoeidheid, zijn we na het inchecken de stad ingegaan. Zo hebben we vandaag het opera house gezien, de Sydney harbour bridge en St. Mary's cathedral. Verder hebben we de binnenkant van onze oogleden gezien in Royal Botanic Gardens, waar ook velel prachtige bomen en vogels zijn. De lente begint hier net, waardoor het vrij fris is. Maar in de zon is het goed uit te houden!
Voordat we op 11 september naar Cairns vliegen, zullen we Sydney (en de blue mountains!) verder bekijken.

Hierbij sluiten we de eerste blog af en verwacht de volgende blog vanuit Cairns!

• 04 September 2014 - 12:43

Anita Vromen:

Hoi Matthijs,
    Leuk dat je een berichtje op je blog hebt achter gelaten.
    Geniet van je trip , groetjes vanuit Wehr, Thei& Anita

• 04 September 2014 - 15:18

Yolande:

hoi Mathijs en Martijn,
    fijn om te horen dat de vlucht is meegevallen !
    heel veel plezier en we wachten op de volgende blog hopelijk met foto's :)