The Islands! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu The Islands! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu

The Islands!

Door: Martijn en Mathijs

01 Oktober 2014 | Australië, Noosa Heads

Ook al hebben jullie een hele tijd niks van ons gehoord, we leven nog! (Veel te druk met allemaal leuke dingen)
De afgelopen weken hebben we veel eilanden bezocht, waarvan de eerste Magnetic Island was. Onze eerste indruk was een groen, rotsachtig eiland met mooie stranden. Het hostel waarin we verbleven was het meest bijzondere hostel tot nu toe: kleine houten bungalows midden in de natuur. Natuur betekent ook veel wilde dieren...Vogels die krijsen als meiden, walibi's en opossums die uit je hand eten! Jammer genoeg ook giftige slangen die op het pad zitten als je naar de wc gaat: toch maar een zaklampje mee 's nachts.
Op Magnetic island zelf hebben we een scooter gehuurd, dit was ideaal om het eiland te verkennen en de strandjes te bezoeken. Verder hebben we een fort uit de tweede wereldoorlog bezocht.
Na een laatste gezellig avondje in de bar was het tijd voor de volgende bestemming: Airlie Beach. Dit stadje is eigenlijk niet meer dan 1 lange straat met een lagoon.
Vanuit Airlie Beach zijn we met de zeilboot (die ooit de snelste ter wereld was) vertrokken naar de volgende eilanden: de Whitsundays.
De Whitsundays hebben we gezien tijdens een 3 dagen durende tocht met de boot waarbij we de witste stranden ter wereld hebben bezocht en veel hebben gesnorkeld! Na de eerste dag goed zeilweer (lees: regen en wind), waren de twee dagen erna prachtig. Ook op deze eilanden was de groep erg gezellig!
Dit brengt ons bij het laatste eiland wat we bezocht hebben: Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Omdat het eiland alleen uit zand bestaat, is een 4x4 jeep nodig om er te kunnen rijden. Dit hebben we dus ook gedaan! Met een gezellige groep van 32 man hebben we in ruim twee dagen het eiland bekeken: prachtige zoetwater meertjes, een scheepswrak, zandduinen en bossen. Ook hebben we hier onze eerste walvissen, dolfijnen en dingo's gezien! 's Avonds was er genoeg gezelligheid met ruim honderd backpackers.
Ook deze blog is mede mogelijk gemaakt door de wifi in de bus, onderweg naar onze volgende bestemming: Noosa!