Cairns en duiken! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu Cairns en duiken! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martijnenmathijs - WaarBenJij.nu

Cairns en duiken!

Door: Martijn en Mathijs

18 September 2014 | Australië, Cairns

Met beide benen weer op het vaste land hebben we weer tijd om een blog te schrijven, want de laatste dagen hebben we veel op het water gezeten!

Na ons vertrek uit Sydney vorige week woensdag kwamen we 's morgens aan in Cairns. 30 graden met een strakblauwe lucht, een groot verschil met Sydney! De eerste dag hebben we dus lekker bij de lagoon gelegen, een soort kunstmatige zee in de vorm van een zwembad. Dit is aangelegd omdat zwemmen in de zee onmogelijk is in Cairns. 'S avonds in het hostel zat er een Australische jongen op de kamer die onze persoonlijke reisplanner is geworden. In 3 uur tijd heeft hij 8 pagina's vol geschreven met dingen die we per se moeten doen, waaronder kangaroo's schieten en zwijnen jagen (deze dingen laten we toch maar aan ons voorbij gaan...).

De dag hierna begon de duikcursus. Om half 9 's morgens werden we opgehaald door onze duikinstructeur Jason. Met hem hebben we de eerste twee dagen in het zwembad en klaslokaal doorgebracht om de theorie (huiswerk op de eerste avond!) en basisvaardigheden te leren. De rest van de groep bestond uit een Chinees en twee Zwitsers, erg leuke mensen! Aan het eind van de tweede dag hadden we ons theorie-examen gehaald en waren we klaar om de zee op te gaan! We vertrokken de volgende dag om 6 uur 's morgens met de boot naar het Great Barrier Reef. Tijdens de eerste 4 duiken hebben we de vaardigheden herhaald en kunnen genieten van het prachtige koraal, tropische vissen (Nemo!), schildpadden en haaien. Hierna waren we open water divers en konden we onze eerste zelfstandige duik gaan maken. Daarna hebben we nog een nachtduik gedaan, waarbij een haai een paar minuten een meter onder ons zwom, prachtig! Ook zijn we verder gegaan met de cursus 'adventure diver' waarbij we een duik tot 30 meter hebben gemaakt. Het eten op de boot was heerlijk en het was erg gezellig met 28 mensen met verschillende nationaliteiten!
De boottocht terug was een ruwe reis met hoge golven. We waren al gewaarschuwd voor 'zeebenen' en dit bleek helaas niet mee te vallen. Alles ging nog op en neer op het vaste land. Hier was maar een medicijn tegen volgens de crew: een avondje een Duitse kroeg in met de hele groep! Na deze geslaagde avond hebben we afscheid genomen van de groep en zijn we nog 3 dagen in een leuk hostel verbleven. We zijn nog een dagje het regenwoud in gegaan en hebben hier een mooie wandeltocht gemaakt tot op de top van een heuvel. Onderweg werden we vaak achtervolgd door lokale boskalkoenen, deze waren enger dan de haaien in het Great Barrier Reef! De laatste dag in Cairns hebben we afgesloten met een door het hostel georganiseerde 'Aussie BBQ' met kangaroo- en krokodillenvlees.

Op dit moment zitten we in de luxe bus naar onze volgende bestemming: Magnetic Island!

Martijn en Mathijs

• 18 September 2014 - 08:57

Yolande:

hoi,
    fijn om te horen dat het jullie zo goed bevalt.
    kijk iedere keer weer uit naar volgend blog, kunnen we jullie goed volgen :)